آيت الله بهجت بالاترین ذکر را ترک معصیت مي دانستند
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
کجایند مردان بی ادعا... کجایند مردان بی ادعا...
درباره وبگاه

مرا صدا میزنند،از آنطرف ،از خیلی آنطرفتر،خیلی دور،از کویر،از یه جای خیلی گرم و داغ،مرا صدا میزنند بچه هایی که هنوز بوی رفاه و آسایش را نشنیده اند امـّـــــا،دغدغه آنها آموختن معارف الهی از قرآن گرفته تا اسامی ائمه هدی سلام الله علیهم اجمعین / منم وظیفه ی خود میدانم تا دعوتشان را لبیک بگویم / ساکم را ببندم و با توکل بر حقّ سفری آغاز کنم /که نام سفر را اردوی جهادی میگذارند اما من میگویم / اردوی عبرت...
نویسندگان وبگاه
آرشیو مطالب
لینک های مفید
دیگر امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 67
بازدید ماه : 67
بازدید کل : 59800
تعداد مطالب : 146
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

سایت مداحان قم

 شيعه اميرالمومنين عليه السلام
دیوان اشعار تبری

.

پایگاه اینترنتی بین الحرمین

آيت الله بهجت بالاترین ذکر را ترک معصیت مي دانستند
نویسنده کربلایی حسن سراوانی در سه شنبه 28 شهريور 1391 |

آيت الله بهجت بالاترین ذکر را ترک معصیت مي دانستند

 یکی از شاگردان آیت‌الله بهجت با بیان اینکه از دیدگاه آیت‌الله بهجت ذکر بیشترین تأثیر را در زندگی انسان دارد، گفت: از دیدگاه وی بالاترین ذکر همان ذکر عملی انسان و ترک معصیت است که تنها در سایه مراقبت از خود ایجاد می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از اصفهان، حجت الاسلام رخشاد روز گذشته در مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت با بیان اینکه حیات طیبه سرشار از بندگی و زندگی است، اظهار داشت: عمل صالح و علم نافع مبتنی بر ایمان به حیات طیبه انسان منجر می شود.
 
وی تصریح کرد: حیات ظاهری حیات خوردن و خوابیدن است؛در حالی که حیات طیبه همان حیات معنوی است و ایجاد آن در انسان محدود به جنس مرد یا زن نیست.
 
این شاگرد آیت الله بهجت بیان داشت: ما باید به معنای کامل کلمه بندگی کنیم تا در سایه دستیابی به زندگی، حیات طیبه هم برای ما محقق شود.
 
رخشاد با اشاره به اینکه علم نافع همان دانسته های انسان از دین و شریعت است، تأکید کرد: انسان باید در هر زمینه تکلیف را شناخته و سپس براساس آن اقدام کند.
 
وی اذعان داشت: اگر دل انسان به واسطه طاعات و عبادات از زنگارها زدوده شد، حجاب های مادی  نیز از مقابل آن برداشته و به جام جهان نما تبدیل می شود.
 
این شاگرد آیت الله بهجت با بیان اینکه از دیدگاه آیت الله بهجت ذکر بیشترین تأثیر را در زندگی انسان دارد، گفت: از دیدگاه وی بالاترین ذکر همان ذکر عملی انسان است که ترک معصیت بوده و تنها در سایه مراقبت از خود ایجاد می شود.
 
 حجت الاسلام رخشاد با اشاره به روایتی از امام علی (ع) تصریح کرد: آزادگان عالم خدا را از روی خوف و طمع ورود به بهشت عبادت نمی کنند؛ بلکه آن ها با اهداف بالاتر و به منظور کسب رضایت الهی و عشق به خدا به انجام عبادات می پردازند. 
 
وی با بیان اینکه دل ما انسان ها به دهکده ای از خواسته ها و تمنیات مادی تبدیل شده است،افزود: عده‌ای از مردم می گویند که ما در نماز حضور قلب نداریم؛ در حالی که این اشتباه است و انسان باید در تمام لحظات زندگی خود حضور قلب داشته و وجود خدا را ناظر بر اعمال و افکار خود بداند.
 
این شاگرد آیت الله بهجت  با بیان اینکه آرامش انسان تنها در سایه یاد خدا ایجاد می شود، گفت: ثروت و پست و مقام نه تنها آرامش را برای انسان به ارمغان نمی آورد؛ بلکه او را دچار اضطراب های مختلف می‌کند. 
 
لازم به ذکر است، کتاب «در محضر بهجت» به همت حجت الاسلام رخشاد از شاگردان آیت الله بهجت و در معرفی حالات، سخنان ناب و مواضع آیت الله بهجت در موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی در سه جلد تدوین شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

طراحی و کدنویسی قالب های مذهبی : شهدای کازرون
Temlate By : 1100Shahid.ir
لینک دوستان ما
آخرین مطالب وبگاه
موضوعات وبگاه
پیوندهای روزانه
برچسب ها
طراح قالب
شهدای کازرون